فان پاتوق

وبلاگicon

کدستان

فان پاتوق
فان پاتوق
پاتوقی برای همه با هر سلیقه ای ...
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فان پاتوق و آدرس funpatugh.Loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اهمیت رنگ ها در طراحی
اهمیت رنگ ها در طراحی

آیا تا کنون به اثر لحظه ای وب سایت شما بر روی بازدیدکنندگان سایت در لحظه ورود میگذارد فکر کرده اید؟ و آیا میدانید که این اثر چقدر بر روی جلب اطمینان و اعتماد بازدیدکنندگان سایت شما مهم است ؟ اولین اثر بر روی ضمیر ناخودآگاه بازدیدکنندگان سایت شما به صورت اتوماتیک اثر بسیار زیادی میگذارد و بازدیدکنندگان سایت شما معمولا نمیتوانند جلوی این اثر را بگیرند. و در بسیاری از موارد کار با ایجا نمیرسد که مطالب سایت شما را مورد ارزیابی قرار دهند و بسیار ممکن است تمامی زحمات شما به هدر رود. ضرب المثل قدیمی (البته در حوزه وب و با قدمت ۱۰ سال) است که میگوید : بازدید کننده باید طی ۹ ثانیه با سایت شما ارتباط برقرار کرده و هدف اصلی سایت را متوجه شود.

شاید شما تا کنون به این نکته فکر کرده اید که مقوله عکس و کیفیت آن بر روی بازدیدکننگان سایت بسیار مهم میباشد، البته عکسی که در بنر سایت استفاده میکنید بسیار مهم است و میتواند بسیار اثرگذار باشد و نیز بتواند خود به تنهایی گویای تمامی کسب و کار و تجارت شما باشد، اما آن چیزی که بر روی اثر لحظه اول بسیار تاثیر گذار است، عکس هم نیست !

جواب تمامی سئوالهای بالا “رنگ” میباشد. بله این رنگ  و رنگهای بکار گرفته شده در وب سایت و یا طرحهای شماست که حس اطمینان، راحتی، قدمت و . . . را بسیار سریع در ذهن و ضمیر ناخودآگاه بازدیدکنندگان سایت شما رقم میزند. و اینجاست که بحث “روانشناسی رنگها” و “هارمونی رنگها” به میان میاید و این مطلب به ظاهر ساده اما مهم حلقه گمشده اکثر وب سایتهای نا موفق میباشد، مخصوصا که اگر وب سایتی در راه کسب و کار راه اندازی شده باشد این مطلب که شما بتوانید اعتماد و اطمینان بازدیدکنندگان را جلب نمایید بسیار مهم میباشد.رنگها بر روی تمامی ما اثرگذار هستند و این مطلب از لحاظ علمی ثابت شده است.

این مطلب (منظور انتهاب رنگهای مناسب) در کمپانی های بزرگ بیشتر به چشم میخورد و مشاهده مینماییم که این شرکت ها برای تولید یک محصول و قبل از تصمیم گیری در باره شکا و ظاهر آن توسط تیم تحقیق و توسعه در باره بازار هدف و طیف مشتریان تحقیق کرده و بهترین رنگ و هارمونی رنگ را برای محصولاتشان انتخاب مینمایند. در زمینه هارمونی رنگها و روانشناس رنگها کتابهای زیادی به زبان انگلیسی و بعضا فارسی چاپ شده است.

پس یکی از مهمترین وظائف شما بعنوان طراح این است که در مطمئن شوید در طرحهای خود بهترین ترکیب رنگ را برای انتقال یک حس خوب به بازدیدکننده منتقل کرده اید. اولین قدم این است که بت توجه به نوع فعالیت سایت و سازمان یا شرکت رنگ اصلی را برگزینید.

اما حتما شما تا کنون با بعضی از تستهای روانشناسی مبنی بر رنگ آشنا شده اید. اصولا هر رنگ معنی و مفهوم (یه معانی) خاصی را دارد و هر رنگ میتوانید احساس خاصی را در فرد بازدیدکننده ایجاد کند. برای مثال در پایین معنی و مفهوم چند رنگ را برای شما آورده ایم :


قرمز : عشق – مقاومت – احساس قدرت – انرژی – هیجان – خطر – رهبری و . . .

نارنجی : راحتی – دوستی – اطمینان – اعتماد – جرات – استواری – سرزندگی و . . .

زرد : کنجکاوی – هوش – شفافیت – سرگرمی – احتیاط – خوشی و . . .

سبز : هماهنگی – طبیعیت یا طبیعی بودن – شفا دادن – زندگی – سلامتی – پول و . . .

آبی :بردباری – عشق و علاقه – صلح – آسایش خاطر – قابلیت اطمینان – ثبات و پایداری و . . .

بنفش : آزادی – استقلال – اصالت – جاه طلبی – وقار – مقام – تجمل و . . .

قهوه ای : خاکی بودن – طبیعت – ماندگاری – راحتی – اعتبار – اولین بودن و . . .

سیاه : ظرافت – زیبایی – وقار – کمال – مهیج – قدرت – آداب و رسوم – سبک و روش و  . . .

سفید :کیفیت – آسان – سادگی – پاکیزگی – خلوص و پاکی – شادابی و . . .

 

اینها همگی حسهایی هستند که در چشم و ذهن بازدیدکنندگان به سرعت اثر میگذارد و میتوان با سادگی و با انتخاب رنگ و ترکیب رنگ مناسب پیغام خود، شرکت و یا سازمان خود را به بازدیدکنندگان القاء نمایید.

شما باید وقت و انرژی زیادی را صرف پیدا کردن رنگ صحیح و پیغامی که میخواهید در ضمیر ناخودآگاه بازدیدکنندگان ایجاد نمایید و ایجاد ارتباط بین این ۲ عنصر بگذارید و در نهایت تفاوت نهایی در کار شماست که میتواند فاصله بین ضرر و سود را برای طرح نهایی شما تعیین نماید.

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390 ] [ 11:53 ] [ احسان اشرفی ]
آیا میدانید علامت @ از كجا آمده ؟
آیا میدانید علامت @ از كجا آمده ؟
اگر تا كنون به ساختارآدرسهای پست الكترونیكی توجه كرده باشید ، حتماً می‌دانید كه درهمه آنها علامتی به شكل یك a به همراه دایره ای دورآن وجود دارد. این علامت به طورمعمول ات ساین (At sign) نامیده می شود. اما واقعیت تعجب آور این است كه هیچ اسم و رسمی بین المللی برای آن وجود ندارد و در زبانهای مختلف اسمهای بسیار عجیب و غریبی به این علامت داده اند. بعضی از آنهاعبارتند از:

هلندی: دومیمون
دانماركی: خرطوم فیل
فنلاندی: دم گربه
آلمانی: میمون معلق
یونانی: اردك كوچك
مجاری: كرم
كره ای : حلزون
نروژی : دم خوك
روسی: سگ كوچك

مسلماً شما هم با خواندن این اسم ها كلی خندیده اید . اما این اسامی به خاطر شباهت فیزیكی شان با شكل @ انتخاب شده اند ، با كمی دقت متوجه خواهید شد كه خیلی هم اسم های بی ربطی نیستند.

تا پیش ازابداع پست الكترونیكی علامت @ را تاجرین برای مشخص كردن قیمت واحد كالاها به كارمی‌بردند. اما این علامت با پیدایش پست الكترونیكی معروفیت جهانی پیدا كرد. به دلیل استفاده مهم آن، حتی كشورهایی كه تا قبل ازآن این علامت را ندیده بودند ، هم مجبور شدند آن را به صفحه كلید رایانه هایشان اضافه كنند.

اگرچه منشأ واقعی پیدایش این علامت ناشناخته است، اما حدس هایی در این مورد وجود دارد مبنی بر این كه راهبان قرون وسطی آن را ابداع كرده اند. چون درآن زمان كار طاقت فرسا و خسته كننده حروفچینی كتابهای چاپی توسط این راهبان انجام می‌شد و آنها همیشه به دنبال راههایی برای كوتاه كردن نوشته ها بودند. ممكن است به نظر برسد كه at خود به خود كوتاه است. اما در زبان لاتین و انگلیسی به وفور دیده می شود . بنابراین راهبان تصمیم گرفتند t را به صورت دایره ای دورa بچرخانند و درنهایت علامت @ را به جای لغت at درست كردند.
 
تاجرهایی كه این علامت را در كتابها دیده بودند نیز تصمیم گرفتند آن را در كارهای خود استفاده كنند. همانطور كه خواندید با پیدایش پست الكترونیك همه چیز دگرگون شد و استفاده از @ در جهان متداول گردید.
[ پنج شنبه 4 اسفند 1390 ] [ 11:44 ] [ احسان اشرفی ]
نام قدیم شهرهای مختلف ایران
نام قدیم شهرهای مختلف ایران
اراك: سلطان‌آباد
اردبیل: فیروزگرد، اردپیل، بادان پیروز، پیروز رام
ارومیه: ارمیه، اورمیه، رومیه، رضائیه
اصفهان: انزان، گابیان، گابیه، جی، كی، اسپاهان، سپاهان، اسپهان، صفاهان، اسفاهان، اسبهان، اسفهان، اسباهان، گابا، اسپادانا، آپادان، آپادانا، رشورجی، یهودیه، اصبدانه
اهواز: جمع هوزی یا سوزی، ناصری، سوق‌الاهواز، هرمزاردشیر، رام‌شهر، اگینیس، تاریانا، اوكسین
ایلام: پشتكوه، عیلام، انزان، انشان
بابل: بارفروش
بجنورد: بیژن گرد، بوزنجرد، چرمغان
بروجرد: وروجرد، وروگرد، ولوگرد، بروگرد، اروگرد، پیروزگرد
بندرعباس: گمبرون، عباسی
بوشهر: ری‌شهر
بیرجند: برجند، برجن، برکن، بیرگند
تبریز: داوریژ (به ارمنی یعنی انتقام)، تورژ (tavrezh)
تهران: طهران (از توابع ری)
خرم‌آباد: ؟
رشت: بیه‌پس
ری: رقا، رگا، رگها، راك، راگ، پیروزرام، راگس، راجس، ری‌اردشیر، محمدیه
زابل: نیمروز
زاهدان: دزداب
زنجان: خمسه
ساری: سارویه، طوسان، زدركرد، زادراكارتا، وَرنَه، فناكه (phanaca)، سیرینكس (syrinx)، اوهر، نارنجه كوتی
سمنان: ؟
سنندج: سنه دژ
شیراز: تی را سی ئیش
شهركرد: ده‌كرد
قزوین: كژین، كشوین، كشرین
قم: ؟
كرمان: بردشیر
كرمانشاه: قرماسین، كامبادن، كرمانشه
گرگان: وُركان، هیركانیا، جرجان
مشهد: سناباد (از توابع طوس)
نیشابور: نشابور، نشاپور، نیشاپور، نیسابور، نیوشاهپور، نیوك شاهپوهر (Nivak - Shahpuhr)
همدان: امدانه، هگمتان، هنگمتان، اگباتان
یاسوج: تل خسرو
یزد: منسوب به یزدگرد، زندان سكندر، ایساتیس، فرافیژ
برگرفته از لغت‌نامه‌ی دهخدا

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390 ] [ 11:42 ] [ احسان اشرفی ]

معنی اسامی کشورهای جهان!(به همراه ریشه اسم)

معنی اسامی کشورهای جهان!(به همراه ریشه اسم)
افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)

آلبانی: سرزمین کوه نشینان

ژرمنی : سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)

آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق (جرمنی)

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)

ازبکستان: سرزمین خودسالارها (سغدی، ترکی، فارسی دری)

اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)

استرالیا: سرزمین جنوبی (لاتین)

استونیا : راه شرقی (ژرمنی)

اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)

اسکاتلند: سرزمین اسکات ها (لاتین)

اکوادور: خط استوا (اسپانیایی)

الجزایر: جزیره ها (عربی)

السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یکپارچه عربی (عربی)

اندونزی: مجمع الجزایر هند (فرانسوی)

انگلیس: سرزمین انگولاساکسونها (ژرمنی)

اوروگوئه: شرقی

اوکراین: منطقه مرزی (اسلاوی)

ایالات متحده آمریکا: از نام آمریکو وسپوچی دریانورد ایتالیایی

ایتالیا: شاید به معنی ایزد (یونانی)

ایران: سرزمین آریایی ها(فارسی)

ایرلند: سرزمین قوم ایر (انگلیسی)

ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)

باهاما: دریای کم عمق یا ریشدارها (اسپانیایی)

بحرین: دو دریا (عربی)

برزیل: چوب قرمز

بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان (لاتین)

بلژیک: سرزمین قوم بلژ از اقوام سلتی، واژه بلژ احتمالاً معنی کیسه می داده

بلیز: یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژه ای بومی به معنای آب گل آلود

بنگلادش: ملت بنگال (بنگلادشی)

بوتان: تبتی تبار

وتسوانا: سرزمین قوم تسوانا

بورکینافاسو: سرزمین مردم درستکار

بولیویا : از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریکای لاتین

پاراگوئه: این سوی رودخانه

پاکستان: سرزمین پاکان (فارسی دری)

پاناما: جای پر از ماهی (زبان کوئِوا)

پرتغال: بندر قوم گال از اقوام سلتی (لاتین)

پورتوریکو: بندر ثروتمند (اسپانیایی)

تاجیکستان: سرزمین تاجیک ها (فارسی دری)

تانزانیا: این نام از همامیزی تانگانیگا سرزمین دریاچه تانگا + زنگبار گرفته شده

تایلند: سرزمین قوم تای

ترکمنستان: سرزمین ترک + ایمان = ترکیمان = ترکمان = ترکمن سرزمین ترک هایی که مسلمان شده اند (مربوط به سده های آغازین اسلام)

ترکیه: سرزمین قوی ها (ترکی با پسوند عربی)

جامائیکا: سرزمین بهاران

جیبوتی: شاید به پادری بافته از الیاف نخل می گفتند (زبان آفار)

چاد: دریاچه (زبان بورنو)

چین : سرزمین مرکزی (چینی)

دانمارک: مرز قوم “دان”

دومینیکن: کشور دومینیک مقدس (اسپانیایی )

روسیه: کشور روشن ها، سپیدان

روسیه سفید / بلاروس: درخشنده روس / سفید روسی

رومانیا : سرزمین رومی ها

زلاند نو: زلاند جدید (زلاند نام یکی از استان های هلند به معنای دریاست)

ژاپن: سرزمین خورشید تابان (جاپانی)

سریلانکا: جزیره باشکوه (سنسکریت)

جزایر سلیمان: از نام حضرت سلیمان

سوئدن : سرزمین قوم “سوی”

سوئیس: سرزمین مرداب

سودان: سیاهان (عربی)

سوریه: سرزمین آشور (سامی)

سیرالئون: کوه شیر

شیلی: پایان خشکی / برف

عراق: شاید از ایراک به معنای ایران کوچک (فارسی)

عربستان سعودی: سرزمین بیابانگردان در تملک خاندان خوشبخت.واژه عرب به معنی گذرنده و بیابانگرد است سعود یعنی خوشبخت.

فرانسه: سرزمین قوم فرانک از اقوام سلتی

فلسطین: یکی از اسامی قدیم رود اردن

فنلاند: سرزمین قوم “فن”

فیلیپین: از نام پادشاهی اسپانیایی به نام فیلیپ

قرقیزستان: سرزمین چهل قبیله قرقیزی(فارسی)

قزاقستان: سرزمین کوچگران قزاقی

قطر: شاید به معنای بارانی (عربی)

کاستاریکا: ساحل غنی (اسپانیایی)

کانادا: دهکده زبان سرخپوستی “ایروکوئی”

کلمبیا: سرزمین کلمب (کریستف کلمب) (اسپانیایی)

کنیا: کوه سپیدی (زبان کیکویو)

کویت: دژ کوچک هندی (عربی)

گرجستان : سرزمین کشاورزان (یونانی)

لبنان: سفید (عبری)

پولند : سرزمین قوم “له”

لیبریا: سرزمین آزادی

مجارستان: سرزمین قوم مجار (مجاری)

مراکش: مغرب

مصر: شهر، آبادی

مقدونیه: سرزمین کوه نشین ها، بلندنشین ها (یونانی)

مکزیک: اسپانیای جدید (اسپانیایی)

موریتانی: سرزمین قوم مور (لاتین)

میکرونزی: مجمع الجزایر کوچک فرانسوی

ناروج : راه شمال

نیجر: سیاه (لاتین)

نیجریه: سرزمین سیاه (لاتین)

نیکاراگوئه: دریای نیکارائو (نام مردم آن منطقه) آگوئه (اسپانیایی)

واتیکان: گرفته شده از نام تپه ای به نام واتیکان (اتروسکی)

ونزوئلا: ونیز کوچک

ویتنام: اقوام “ویت” جنوبی (ویتنامی)

ویلز: بیگانگان (جرمنی)

هلند: سرزمین چوب آلمانی

هند : پر آب (فارسی باستان)

هندوراس: ژرفناها (اسپانیایی)

یمن: خوشبخت

یونان: سرزمین قوم “یون”

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390 ] [ 11:41 ] [ احسان اشرفی ]
راه هایی برای جستجوی بهتر در جست و جوگر گوگل؟!
راه هایی برای جستجوی بهتر در جست و جوگر گوگل؟!
راه هایی برای جستجوی بهتر در گوگل

Google کم کم از حالت یک سرچ سرویس ساده خارج شد و خدمات خود را گسترده تر کرد و در آینده ای نزدیک تبدیل به یک پلتفرم یکپارچه خواهد شد. اما همچنان جستجوی گوگل بزرگترین و پراستفاده ترین سرویس گوگل است و به لطف همین جستجوست که باقی خدمات این شرکت هم متفاوت از سایر رقیبان است پس برای استفاده هرچه بهتر از اینترنت باید یاد بگیریم که چطور از گوگل استفاده کنیم.

۱٫ جستجویی پربار داشته باشید
نکته ی نخست برای بدست آوردن بهترین نتیجه ها این است که بدانید شما بدنبال چه چیزی هستید. شاید شما بدنبال یک کلمه یا یک جمله باشید که در سایت مقصد به کار نرفته باشد. اگر نتیجه ی دلخواه حاصل نشد باید از نزدیکترین کلمه ها و جمله ها به مورد جستجو استفاده کرد. مانند این مثال : شما بدنبال توضیحاتی در مورد تلفن های بی سیم میگردید با جستجوی عبارت “comparative review of wireless phones” این امکان وجود دارد که با این ترکیب کلمه ها به هدف نرسید، پس از عبارت هایی مثل SmartPhone, Audiovox, Motorola استفاده میکنیم. خواهید دید که نتیجه ها خیلی بیشتر به هدف شما نزدیک شده اند.

۲٫ استفاده از نشان کوتیشن (نقل قول)
اگر شما عبارت مورد جستجو را در بین علامت های کوتیشن یا همان نقل قول (”") قرار دهید موتور جستجوگر فقط به دنبال عین همان کلمه میگردد. این یکی از تکنیک های کاربردی و مفید است که در بین کاربران جستجوگر وب زیاد استفاده نمیشود. با این مثال شما بیشتر با این ترفند آشنا خواهید شد، اگر شما به دنبال دو کلمه ی George و Washington با بیش از ۸ میلیون نتیجه روبرو خواهید شد در صورتی که اگر همین عبارت ها را در کوتیشن قرار دهید و دوباره جستجو کنید چیزی نزدیک به ۳ میلیون نتیجه را خواهید یافت. این نکته خیلی مهم است که شما از عبات های بازدارنده ی گوگل استفاده کنید -عبارت هایی که گوگل به صورت پیش فرض آن ها را نادیده میگیرد- مانند the و of و and یا معادل های فارسی آن. با استفاده از این کلمات در عبارت خود به نتایج بهتری دست پیدا میکنید.

۳٫ علامت های مثبت (+) و منفی (-)
از علامت های مثبت و منفی استفاده کنید. استفاده از علامت مثبت قبل از مورد جستجو در اصطلاح این معنی را میدهد که این مورد باید حتما در جستجو قرار گیرد. در نقطه ی مقابل با گذاشتن علامت منفی در مقابل کلمه مواردی که حاوی کلمه ی مورد نظر باشند از لیست نتیجه ها حذف خواهند شد. پس با استفاده از علامت + به گوگل خواهیم فهماند که ارزش این کلمه در جستجو برای ما مهم است و حتما باید حضور داشته باشد و با علامت منفی به گوگل خواهیم گفت که نتایج حاوی این کلمه را نشان نده.

۴٫ استفاده از کارکترهای عمومی
شما میتوانید از کاراکتر ستاره (*) استفاده کنید. بله! شما میتوانید از این کاراکتر در هر جایی از عبارت مورد جستجو استفاده کنید تا هر عبارت ترکیبی با آن کلمه را دنتایج جستجو مشاهده کنید. به عنوان مثال شما به دنبال کلمه ی Google میگردید، اگر این کلمه را به صورت *Google به کار ببرید میبینید نه تنها نتایجی با کلمه ی گوگل پیدا خواهد شد بلکه نتایجی شامل کلمه ی Ogoogle و Btgoogle و Googlenotic و … هم نمایان میشود.

۵٫ دستور site:
شما با استفاده از این دستور میتوانید جستجو را به یک یا تعدادی از سایتها محدود کنید. اگر شما عبارت site:kamtech.ir google را در کادر متن گوگل وارد کنید نتایج جستجو شامل صفحات حاوی کلمه ی Google از سایت kamtech.ir خواهند بود. شما میتوانید با این دستور نتایج خود را از تعدادی سایت بدست آورید یا حتی تعدادی سایت را از نتایج حذف کنید. دستوری که کلمه ی گوگل را در سایت هایی با دامین co.uk جستجو میکند به این شکل است، site:co.uk google و به همین شکل قادر به حذف نتایج از سایت های co.uk نیز هستید مانند : google -site:co.uk

6. استفاده از عملگرها
از عملگرها استفاده کنید. گوگل به جز site: از عملگرهای دیگری نیز استفاده میکند. filetype: که پسوند فایل درخواستی را مشخص میکنید مانند pdf و xls. از دستورات دیگری هم میتوان استفاده کرد مانند intext: و allintext: و intitle: و allintitle: و inurl: و allinurl: که محدوده ی جستجوی عبارت را برای گوگل مشخص میکند. author: در گروه های گوگل و location: در اخبار گوگل قابل استفاده هستند. گوگل این توانایی را دارد که “یای منطقی” یا همان OR را که با حرفهای بزرگ نوشته شده است متوجه شود به عنوان مثال شما میتوانید به دنبال یک بار در Oralando OR Miami بگردید. راه های کوتاهتر استفاده از OR استفاده کردن از کاراکترهای | و  ~ است. قدرت در دستان شماست، کافیست کمی تایپ کنید و زبان موتور جستجو را یاد بگیرید تا بتوانید با او صحبت کنید!

۷٫ استفاده از صفحه ی جستجوی پیشرفته
خوشبختانه احتیاجی به حفظ کردن تمام ترفندهای بالا نیست، از این به بعد شما موارد گوناگونی را در یک صفحه و یکجا دارید. کافیست از صفحه ی جستجوی پیشرفته یا همان Advanced Search استفاده کنید که از صفحه ی اصلی گوگل هم قابل دسترسی است.

۸٫ گروه های گوگل
گوگل یک آرشیو بسیار بزرگ از کاربران و اخبار دارد که بعضی از آنها به بیش از ۲۰ سال قبل بازمیگردند! برای استفاده از این آرشیو تنها باید بر روی لینک گروه ها یا Groups کلیک کنید تا گوگل در آرشیو بزرگ خود به جستجوی عبارت موردنظر شما بپردازد. در بسیاری از موارد نتایج ارائه شده بسیار از نزدیک تر از نتایج جستجو در وب است. امتحان کنید قبل از اینکه رد کنید.

۹٫ قابلیت های جدید جستجوی پیشرفته
گوگل از قسمتهای زیادی برای جستجوی بهتر شما استفاده میکند مثل Google Local و Google News که اخبار روزنامه ها و سایر نشریات را در آن جمع آوری میکنند، Froogle برای جستجوی وسیله ها و بهترین قیمت ها، Dictionary شما ممکن است به دنبال موضوعی بگردید و در اسپل کردن آن مشکل داشته باشید گوگل با درج پیغامی با مضمون “Did you really mean …?” به شما کمک میکند تا با املای درست به جستجو بپردازید، Images راهی آسان و سریع برای رسیدن به عکسهای دلخواه شماست، سرویس جالب و مفید گوگل که متاسفانه در ایران کارایی ندارد سرویس SMS گوگل است که شما هر موردی را دوست دارید جستجو کنید برای گوگل میفرستید و گوگل نتایج را برای شما SMS میکند.

۱۰٫ از کاراکترهای درست استفاده کنید
اگر شما به دنبال عبارتی میگردید که با زبانی غیر از انگلیسی نوشته شده باید از کاراکترهای درست استفاده نمایید تا به نتایج درست برسید.
 


 
پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390 ] [ 11:40 ] [ احسان اشرفی ]
زنان باهوش‌تر هستند یا مردان ؟!
 زنان باهوش‌تر هستند یا مردان ؟!
آیا مردان باهوش‌تر از زنان هستند؟ نه. اما مردان تصور می‌کنند این‌گونه است!! یک تحلیل آماری از 30 دانش‌آموز انگلیسی توسط محققی به نام "آدریان فورنهام"، استاد دانشگاه لندن در رشته روان‌شناسی نشان داد که هوش مردان و زنان در شرایط یکسان با هم برابر است. اما به نظر می‌رسد زنان خودشان را دست‌کم می‌گیرند در حالی که مردان جایگاه خودشان را بالا می‌بینند.

نشریه "نیوزویک" در مورد نتیجه این تحقیقات با فورنهام مصاحبه‌ای انجام داده‌است. بنابر گفته‌های این محقق، مردان در مکان‌یابی یا هدایت و زنان در زمینه گسترش زبان و هوش عاطفی نسبت به جنس دیگر خود برتری دارند. اما بیشتر متخصصان بر این باورند که هیچ تفاوتی میان هوش دوجنس زن ومرد وجود ندارد.

بر اساس تحقیقات وی، زنان سراسر جهان هوش خود را دست‌کم می‌گیرند در حالی که مردان هوش خود را در سطح بالایی می‌بینند.

وی در پاسخ به سوالی که آیا مردان تصور می‌کنند که آلبرت انیشتین هستند گفت: "این قطعاً به دلیل اعتماد به نفس بالای مردان است. این چیزی است که ما آن را تاثیر غرور مردان و فروتنی زنان می‌‌نامیم.
مردان در مورد هوش خود اعتماد به نفس بالاتری دارند. این تحقیقات نشان داد که زنان میزان هوش خود را 5 نمره پایین‌تر از میزان واقعی خود در نظر می‌گیرند در حالی که مردان آن را بیشتر تصور می‌کنند. با اینکه در شرایط یکسان زنان و مردان در یک سطح هوشی قرار دارند اما بالاترین و پایین‌ترین میزان هوش در منحنی IQ متعلق به مردان است. که همین نتیجه را نیز ما در دانشگاه شاهد بودیم زیرا بهترین شاگردان و ضعیف‌ترین شاگردان مردان هستند."

در کمال شگفتی مردان و زنان هر دو تصور می‌کنند که مردان سطح هوش بالاتری دارند و این موضوع از زمان کودکی آغاز می‌شود زیرا مادران و پدران فکر می‌کنند که پسران آنها از دختران باهوش‌تر هستند و در نتیجه ناخودآگاه این فکر را به کودکان خود القا می‌کنند.

با بررسی نتایج عملکرد شاگردان در مدرسه نیز مشخص شد که دختران نسبت به پسران عملکرد بهتری داشته‌اند. مردانی که هوش متوسط و یا حتی متوسط رو به پایین دارند فکر می‌کنند باهوش هستند و زنانی که با هوش هستند تصور می‌کنند از میزان هوش پایینی برخوردار هستند.


این محقق در ادامه می‌افزاید که مردان باهوش‌تر نیستند. اما از وقتی که فکر می‌کنند این‌گونه هستند اعتماد به نفس بیشتری در مورد توانایی‌های خود دارند. اما چه کسانی موقعیت شغلی خوبی را تصاحب می‌کنند؟ زنان باهوشی که خودشان را دست‌کم می‌گیرند یا مردانی که اعتماد به نفس بالایی در مورد هوش و توانایی خود دارند؟

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390 ] [ 11:39 ] [ احسان اشرفی ]
چرا به پولهای کاغذی اسکناس میگوئیم؟!
چرا به پولهای کاغذی اسکناس میگوئیم؟!
بشر ابتدائی معاملات جنس به جنس «پایاپای» انجام میداد سپس ضرب سکه پیش آمد تا اینکه اولین پول کاغذی به نام «چاو» در قرن «نهم یا چهاردهم» در چین چاپ و نشر گردید در قرن هجده ، در روسیه پول کاغذی «اسیکناچیا» از طرف دولت منتشر شد.

ده سال بعد، در زمان انقلاب کبیر در فرانسه نیز پول کاغذی به نام «آسین یا» چاپ گردید بعدها کلیه دولتها در کشورهای خود پول کاغذی را با شکل و فرم و طرح خاصی چاپ و در اختیار مردم قرار دادند.

در ایران اسکناس ما، خود از کلمه «اسیکناچیا» روسی بوده و چون تلفظ آن برای فارسی زبان کمی مشکل بوده آنرا ساده کرده به آن اسکناس گفتند اولین پول رسمی کاغذی، توسط بانک شاهنشاهی، در سال ۱۲۶۹ شمسی «۱۸۹۰میلادی» در تهران انتشار یافت. در سال ۱۳۰۹ شمسی طبق قانون، حق انتشار اسکناس از بانک شاهنشاهی اخذ و به بانک ملی ایران واگذار گردید.
[ پنج شنبه 4 اسفند 1390 ] [ 11:37 ] [ احسان اشرفی ]
صفحه قبل 1 ... 38 39 40 41 42 ... 123 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ فان پاتوق خوش آمدید . برای استفاده بهتر از وبلاگ از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید.
آرشيو مطالب
تبلیغات
این سایت را حمایت می کنم
جست و جو



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
عضویت

تبلیغات

خبرنامه

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ی وبلاگ ایمیل خود را وارد نمایید



معرفی به دوستان
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

آمار وبلاگ

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 231
بازدید دیروز : 588
بازدید هفته : 819
بازدید ماه : 5089
بازدید کل : 116536
تعداد مطالب : 859
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1

نظرسنجی

چه مطالبی را افزایش دهیم ؟

لطفا کلیک نکنید !
اهنگ وبلاگ